martes, 26 de febrero de 2013

Selectividad 2013

 Indicaciones
- La duración será de 1h30m. 
 - El/la estudiante deberá escoger y desarrollar una de las dos opciones del examen; no podrá combinar las preguntas a su elección. 
 - Con excepción del encabezado, el examen aparecerá íntegramente redactado en inglés, y llevará incorporada la referencia a la puntuación de cada 
sección. 
 - El/la estudiante deberá procurar contestar las preguntas en el orden en que aparecen en el examen; en cualquier caso, deberá identificarlas de 
manera inequívoca, ateniéndose además a lo especificado en el enunciado de cada una. La contestación deberá ser exclusivamente en inglés. 
 - Otras Instrucciones que aparecerán en el examen:
 I * COMPREHENSION (4 points) 
 1 ANSWER QUESTIONS 1-3 ACCORDING TO THE INFORMATION GIVEN IN THE TEXT. USE YOUR OWN WORDS.(1 point per answer) 
 2 ARE THESE STATEMENTS TRUE OR FALSE? JUSTIFY YOUR ANSWERS WITH THE PRECISE WORDS OR PHRASES FROM THE TEXT, OR 
USE YOUR OWN WORDS. (0.5 points per answer) 
 II * USE OF ENGLISH (3 points) 
 [Sección de léxico: preguntas 6-9] (0.25 points per answer) 
 • FIND IN THE TEXT ONE SYNONYM / OPPOSITE FOR “ejemplo” (clase de palabra*). 
 • GIVE ONE SYNONYM / OPPOSITE FOR “ejemplo” (clase de palabra*) AS IT IS USED IN THE TEXT. 
 • FIND IN THE TEXT ONE WORD / EXPRESSION MEANING “ejemplo de definición”. 
 • FIND IN THE TEXT THE WORD WHICH HAS THE FOLLOWING DEFINITION: “ejemplo de definición”. 
 • WHICH WORD IS NOT A (clase de palabra*)? 
 • WHICH WORD DOES NOT HAVE THE SAME MEANING? 
 • COMPLETE THE SERIES WITH ANOTHER WORD FROM THE SAME SEMANTIC GROUP. 
 • GIVE A (clase de palabra*) WITH THE SAME ROOT AS “ejemplo” (clase de palabra*). 
 • FILL IN THE GAP WITH A CORRECT (clase de palabra*). 
 • FILL IN THE GAP WITH THE CORRECT OPTION. 
 (*adjective/adverb/noun/verb/...) 
[ Sección de gramática: preguntas 10-13] (0.5 points per answer) 
 • FILL IN THE GAP WITH A CORRECT FORM OF THE VERB IN BRACKETS. 
 • FILL IN THE GAP WITH THE CORRECT OPTION. 
 • TURN THE FOLLOWING SENTENCE INTO THE PASSIVE VOICE / ACTIVE VOICE. 
 • TURN THE FOLLOWING SENTENCE INTO REPORTED SPEECH / DIRECT SPEECH. 
 • JOIN THE FOLLOWING SENTENCES USING AN APPROPRIATE LINKER (DO NOT USE AND, BUT, OR BECAUSE). MAKE CHANGES IF 
NECESSARY. 
 • JOIN THE FOLLOWING SENTENCES USING A RELATIVE. MAKE CHANGES IF NECESSARY. 
 • REWRITE THE SENTENCE WITHOUT CHANGING ITS MEANING. BEGIN AS INDICATED. 
 • REWRITE THE SENTENCE CORRECTLY. 
 • COMPLETE THE FOLLOWING (CONDITIONAL) SENTENCE. 
 • USE THE WORDS IN THE BOXES TO MAKE A MEANINGFUL SENTENCE. USE ALL AND ONLY THE WORDS IN THE BOXES WITHOUT 
CHANGING THEIR FORM. 
 • GIVE A QUESTION FOR THE UNDERLINED WORDS. 
 III * PRODUCTION (3 points) 
 WRITE A COMPOSITION OF APPROXIMATELY 120 WORDS ABOUT THE TOPIC PROPOSED AND FOCUS STRICTLY ON IT:
Nota de exención de responsabilidad
Las informaciones ofrecidas por este medio tienen exclusivamente carácter ilustrativo, y no originarán derechos ni expectativas de derechos.(Decreto 204/95, artículo 4; BOJA 136 de 26 de Octubre)

No hay comentarios:

Publicar un comentario