Indicaciones
- La duración será de 1h30m.
- El/la estudiante deberá escoger y desarrollar una de las dos opciones del examen; no podrá combinar las preguntas a su elección.
- Con excepción del encabezado, el examen aparecerá íntegramente redactado en inglés, y llevará incorporada la referencia a la puntuación de cada
sección.
- El/la estudiante deberá procurar contestar las preguntas en el orden en que aparecen en el examen; en cualquier caso, deberá identificarlas de
manera inequívoca, ateniéndose además a lo especificado en el enunciado de cada una. La contestación deberá ser exclusivamente en inglés.
- Otras Instrucciones que aparecerán en el examen:
I * COMPREHENSION (4 points)
1 ANSWER QUESTIONS 1-3 ACCORDING TO THE INFORMATION GIVEN IN THE TEXT. USE YOUR OWN WORDS.(1 point per answer)
2 ARE THESE STATEMENTS TRUE OR FALSE? JUSTIFY YOUR ANSWERS WITH THE PRECISE WORDS OR PHRASES FROM THE TEXT, OR
USE YOUR OWN WORDS. (0.5 points per answer)
II * USE OF ENGLISH (3 points)
[Sección de léxico: preguntas 6-9] (0.25 points per answer)
• FIND IN THE TEXT ONE SYNONYM / OPPOSITE FOR “ejemplo” (clase de palabra*).
• GIVE ONE SYNONYM / OPPOSITE FOR “ejemplo” (clase de palabra*) AS IT IS USED IN THE TEXT.
• FIND IN THE TEXT ONE WORD / EXPRESSION MEANING “ejemplo de definición”.
• FIND IN THE TEXT THE WORD WHICH HAS THE FOLLOWING DEFINITION: “ejemplo de definición”.
• WHICH WORD IS NOT A (clase de palabra*)?
• WHICH WORD DOES NOT HAVE THE SAME MEANING?
• COMPLETE THE SERIES WITH ANOTHER WORD FROM THE SAME SEMANTIC GROUP.
• GIVE A (clase de palabra*) WITH THE SAME ROOT AS “ejemplo” (clase de palabra*).
• FILL IN THE GAP WITH A CORRECT (clase de palabra*).
• FILL IN THE GAP WITH THE CORRECT OPTION.
(*adjective/adverb/noun/verb/...)
[ Sección de gramática: preguntas 10-13] (0.5 points per answer)
• FILL IN THE GAP WITH A CORRECT FORM OF THE VERB IN BRACKETS.
• FILL IN THE GAP WITH THE CORRECT OPTION.
• TURN THE FOLLOWING SENTENCE INTO THE PASSIVE VOICE / ACTIVE VOICE.
• TURN THE FOLLOWING SENTENCE INTO REPORTED SPEECH / DIRECT SPEECH.
• JOIN THE FOLLOWING SENTENCES USING AN APPROPRIATE LINKER (DO NOT USE AND, BUT, OR BECAUSE). MAKE CHANGES IF
NECESSARY.
• JOIN THE FOLLOWING SENTENCES USING A RELATIVE. MAKE CHANGES IF NECESSARY.
• REWRITE THE SENTENCE WITHOUT CHANGING ITS MEANING. BEGIN AS INDICATED.
• REWRITE THE SENTENCE CORRECTLY.
• COMPLETE THE FOLLOWING (CONDITIONAL) SENTENCE.
• USE THE WORDS IN THE BOXES TO MAKE A MEANINGFUL SENTENCE. USE ALL AND ONLY THE WORDS IN THE BOXES WITHOUT
CHANGING THEIR FORM.
• GIVE A QUESTION FOR THE UNDERLINED WORDS.
III * PRODUCTION (3 points)
WRITE A COMPOSITION OF APPROXIMATELY 120 WORDS ABOUT THE TOPIC PROPOSED AND FOCUS STRICTLY ON IT:
Fuente: Distrito Único Andaluz
Nota de exención de responsabilidad
Las informaciones ofrecidas por este medio tienen exclusivamente carácter ilustrativo, y no originarán derechos ni expectativas de derechos.(Decreto 204/95, artículo 4; BOJA 136 de 26 de Octubre)
No hay comentarios:
Publicar un comentario